Promując urządzenia elektroniczne i związane z nimi usługi, trzeba wziąć pod uwagę, że dla klientów będzie ważna jakość oraz zbudowany przez Ciebie wizerunek eksperta w branży.
Klienci z reguły chętniej zostawiają sporą sumę pieniędzy u marki, którą znają. Zapoznaj się ze wskazówkami dotyczącymi promowania firmy oferującej elektronikę i powiązane z nią usługi.
Jaki powinien być sklep internetowy?
Pierwszym krokiem w sprzedaży i promocji elektroniki jest e-sklep. Dzięki niemu:
zdobędziesz wizerunek eksperta,
wypromujesz firmę w internecie (markę, produkty i usługi),
będziesz mieć kontrolę nad wynikami,
zdobędziesz kontakt z odbiorcami,
zyskasz możliwość korzystania z innych działań marketingowych,
oszczędzisz pieniądze (mniejsze koszty utrzymania),
Twoja oferta będzie dostępna 24/7.
Co zrobić, aby e-commerce był widoczny dla klientów?
Aby sklep był widoczny wysoko w wynikach wyszukiwania i był atrakcyjny dla klientów:
dobieraj słowa kluczowe (popularne frazy w branży elektronicznej sprawdzisz w Senuto czy Semstorm),
zadbaj o angażujące grafiki, zdjęcia i filmy,
twórz treściwe opisy produktów czy też usług tak, aby były wyczerpujące i odpowiadały na pytania klientów – to bardzo ważne, ponieważ mogą oni chcieć sprawdzić szczegółowe specyfikacje,
zabezpiecz stronę (certyfikat SSL)
zadbaj o responsywność (możliwość otwierana strony na każdym urządzeniu w poprawnej formie),
linkuj do treści wewnętrznych,
linkuj do treści zewnętrznych (artykuły eksperckie, fora, portale i tym podobne),
umieszczaj w planie promocji firmy inne formy reklamy (Google Ads, Social Media),
twórz bloga, gdzie będziesz dawać różnego typu porady dotyczące sprzętu elektronicznego.
Jak promować sklep w branży elektronicznej?
Gdy już posiadasz zgodny z pozycjonowaniem (SEO) sklep, możesz również skorzystać z innych form promocji firmy, aby jeszcze bardziej zwiększyć efekty sprzedaży.
Jednym z nim jest Google Ads, czyli system reklamowy, który sprawi, że Twój e-sklep elektroniczny będzie wyświetlany jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, będzie prezentował poszczególne produkty, banery czy stosował linki sponsorowane do Twojego sklepu, a to wszystko w różnych miejscach sieci. Dzięki temu systemowi reklamowemu możesz kontrolować koszty i efekty kampanii. Wybierz najlepszą dla Ciebie opcję i czekaj, aż klienci sami do Ciebie przyjdą.
Kolejną możliwością jest e-mail marketing, polegający na wysyłaniu do klientów wiadomości. Mogą one zawierać przypomnienia dotyczące pozostawionych i nieopłaconych koszyków w sklepie czy kody promocyjne, które zachęcają do zakupu. To dobry sposób na podtrzymanie relacji z klientem.
Następną możliwością jest prowadzenie wizytówki Google Mój Biznes, dzięki której klienci mają szybko i łatwo dostęp to informacji teleadresowych, opinii innych osób, czy lokalizacji, dzięki której szybko odnajdą sklep stacjonarny.
Warto korzystać ze wszystkich możliwości, które niesie reklama i promocja firmy, ponieważ to zysk nie tylko dla Ciebie, ale również dla Twojego Klienta, który dowie się o Twoich produktach i zostanie z Tobą na dłużej.