Marketing internetowy może przyjmować wiele form i rodzajów. Znane są takie metody promocji jak pozycjonowanie strony, reklamy Google Ads, wizytówki Google Mój Biznes, obecność w Social Mediach, czy e-mail marketing. Większość z nich jest dla każdej firmy dobra i korzystna, również dla firmy z branży usług rolnych i hodowlanych. Dowiedz się, jak warto promować ten rodzaj usług i produktów.
Jak promować usługi rolne i hodowlane?
Strona internetowa lub sklep internetowy to podstawa działalności w sieci! Na co pozwala ta forma promocji firmy?
Kreacja wizerunku eksperta w branży rolniczej i hodowlanej.
Utrzymywanie kontaktu z klientami z pomocą funkcjonalności takich jak czat na żywo czy możliwość wypełnienia formularza kontaktowego.
Prezentacja oferty wraz z możliwością aktualizowania.
Dostęp 24/7 dla klientów zarówno do oferty, jak i informacji o marce.
Analiza statystyk obecności klientów na stronie.
Konstruowanie skuteczniejszych kampanii reklamowych (ze względu na dostęp do analiz można poznać dokładnie preferencje grupy docelowej).
Pozycjonowanie strony internetowej
Aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwań, możesz podjąć pewne konkretne działania, jak:
zadbanie o szybkość działania,
używanie słów kluczowych dla rolnictwa i hodowli,
stosowanie wartościowych dla klientów tekstów,
dodanie do tekstów przyciągających uwagę grafik, zdjęć i filmów,
zapewnienie responsywnej wersji strony (dostępną na każdym urządzeniu),
zainstalowanie certyfikatu SSL (poświadczenie, że strona jest bezpieczna),
linkowanie z wartościowych treści na innych stronach (artykuły sponsorowane i inne).
Jakie działania promocyjne warto podjąć?
Aby zadbać o reklamę i promocję firmy, można zastosować kilka dodatkowych metod.
Google Ads
To płatny system reklam, który umożliwia na udostępnianie kampanii reklamowych
w formie linków sponsorowanych,
banerów,
poszczególnych produktów w wyszukiwarce,
wyświetlanie oferty na szczycie wyników wyszukiwania.
Google Ads umożliwia kierowanie reklam do konkretnych ludzi zainteresowanych Twoją ofertą produktów i usług związanych z hodowlą i rolnictwem oraz śledzenie kosztów i efektów. To bardzo korzystna i skuteczna forma promocji firmy w Internecie.
Wizytówka Google Mój Biznes
To bardzo korzystna funkcja, zwiększająca widoczność marki w sieci oraz jej popularność na rynku lokalnym. To także źródło podstawowych danych o firmie, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu, e-mail, a także opinie klientów. Dzięki tej opcji klienci z łatwością do Ciebie dotrą.
E-mail Marketing
Klientom, którzy skorzystali z oferty, możesz wysyłać wiadomości z rabatami, promocjami. Dzięki e-mail marketingowi możesz budować z nimi długotrwałe relacje. Możesz skorzystać również z opcji, jaką jest wysyłanie klientom tematycznego newslettera o hodowli czy rolnictwie.
Warto korzystać z różnych form promocji, aby zwiększyć możliwości dotarcia marki do jak największej liczby nowych klientów. Zadbaj o konkretny plan promocji firmy, jakość obsługi i dobry kontakt z klientem, a z pewnością zyskasz dobry wizerunek i większą sprzedaż.