Firmy branży budowlanej i remontowej, by zdobyć klientów, podobnie, jak inne branże, powinny postawić na skuteczną promocję, by zbudować widoczność w sieci. Form i metod promocji w Internecie jest wiele i warto zastosować co najmniej kilka z nich, aby uzyskać najlepsze efekty wizerunkowe i sprzedażowe. Sprawdź, jak promować markę, by mieć same zyski!
Dlaczego marka budowlano-remontowa powinna mieć stronę internetową?
Zacznij od strony internetowej lub e-sklepu. Ten element z pewnością powinien znaleźć się w planie promocji firmy. To takie możliwości dla firmy, jak:
kreowanie eksperckiego wizerunku (zwłaszcza, jeśli utworzysz na stronie bloga, na którym będziesz dzielić się poradami budowlano-remontowymi, projektami, czy wykonanymi realizacjami – klient od razu zobaczy, że jesteś w swoim fachu profesjonalistą i chętniej skorzysta z Twoich usług, gdy zajdzie taka potrzeba),
kontakt z klientami – zapewnij im doskonałą obsługę poprzez możliwość wypełniania formularzy kontaktowych lub czat na żywo z konsultantem,
prezentacja oferty Twoich usług – możesz ją w każdej chwili aktualizować, w zależności od potrzeb,
całodobowy dostęp dla klientów zarówno do informacji o marce, jak i produktach,
dostępność statystyk dotyczących ruchu na stronie oraz zainteresowania klientów konkretnymi produktami czy usługami,
możliwości tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych dzięki wiedzy zebranej na stronie o odbiorcach marki.
Strona internetowa, która jest przyjazna dla odbiorców, powinna być:
atrakcyjna wizualnie, bogata w zdjęcia, grafiki, filmy,
intuicyjna, łatwa w użytku,
funkcjonalna,
szybka w działaniu,
responsywna (dobrze otwierać się zarówno na komputerach, jak i smartfonach),
zgodna z zasadami pozycjonowania SEO.
Jak sprawić, aby klienci dostrzegli Twoją stronę internetową?
Pozycjonowanie to zespół działań, które można wykonać bezpłatnie, aby strona była wyświetlana wysoko w wyszukiwaniach konkretnych fraz w Google. To sprawia bardzo dobrą widoczność i promocję firmy w wyszukiwarce. Aby wypozycjonować stronę:
dobieraj słowa kluczowe zgodnie z popularnymi frazami,
twórz treści, które będą unikalne i wartościowe dla klientów, wyczerpująco opracują dany temat, odpowiedzą na najpopularniejsze pytania,
stosuj proste adresy URL,
utwórz mapę strony,
ustaw poprawne meta dane,
zbuduj linkbuilding wewnętrzny (między treściami na stronie) oraz zewnętrzny (między stroną a sponsorowanymi artykułami, portalami o tematyce budowlanej),
spraw, aby strona była bezpieczna – zastosuj certyfikat SSL.
Google Ads to z kolei system reklamowy, który umożliwia bycie w pierwszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce w sposób płatny. Inne możliwości to wyświetlanie klientom poszczególnych produktów w wyszukiwarce, banery czy linki sponsorowane do strony internetowej. Dzięki wykorzystaniu tej metody promocji firmy w Internecie masz możliwość poprawy widoczności w sieci, kierowania reklam do konkretnych osób, kontrolę kosztów i efektów kampanii, wiele form reklamy w różnych miejscach w sieci.
Wizytówka Google Moja Firma
Dzięki uruchomieniu tej funkcjonalności Twoi klienci odnajdą bez problemowo wszelkie dane teleadresowe, co ułatwi im kontakt, poznają opinie osób, które skorzystały już z Twoich usług.
Działania, jakie można podjąć dodatkowo, promując firmę budowlano-remontową to obecność w social mediach czy e-mail marketing. Warto stosować różne metody reklamy i promocji firmy, ponieważ to przyniesie najlepsze rezultaty.