Strona główna
Jak promować urzędy i stowarzyszenia w sieci?

04.05.2023

Jak promować urzędy i stowarzyszenia w sieci?

Jak promować urzędy i stowarzyszenia w sieci?

Promocja urzędów czy stowarzyszeń to spore wyzwanie. To bardzo specyficzny rodzaj działalności. Jak można promować tego typu organizacje? Podpowiemy, co zrobić, aby działania były skuteczne. Warto promować usługi tego typu organizacji, ponieważ zwiększają one świadomość obywateli w szerokim spektrum tematów.

Co daje promocja stowarzyszeń i urzędów w Social Mediach?

Urzędy i stowarzyszenia warto promować online, w szczególności w Social Mediach, takich jak Facebook czy Instagram. Organizacje tego typu powinny budować wizerunek i rozwijać kontakty z pomocą Social Mediów, jako miejsca, gdzie obecnie przebywa bardzo wiele użytkowników.

Dzięki temu można:

  • zwiększyć grono odbiorców na całym świecie,

  • działać na rzecz reklamy i promocji firmy bezkosztowo,

  • tworzyć płatne reklamy, precyzyjnie kierowane do osób, które mogą być zainteresowane organizacją,

  • wykorzystywać takie funkcje promocji firmy na Facebooku, jak wydarzenia, grupy dyskusyjne (aby zbierać tam wolontariuszy darczyńców i budować z nimi relacje).

Social Media odgrywają ogromną rolę w promocji firmy w Internecie, a także budowaniu społeczności, na czym z pewnością każdemu stowarzyszeniu zależy.

Reklama w Google – jak i dlaczego to zrobić?

Google oferuje wiele różnych możliwości reklamowych.

Google Ads to płatny system, w którym można reklamować się na wiele sposobów, w wielu miejscach w sieci jednocześnie. Możliwości to między innymi linki sponsorowane czy widoczność na szycie wyników wyszukiwania.

Dzięki Google Ads można:

  • kierować reklamy do konkretnych osób,

  • kontrolować koszty kampanii reklamowej,

  • śledzić efekty kampanii reklamowej,

  • zwiększać świadomość o wizji i misji stowarzyszenia.

Tej formy reklamy nie powinno zabraknąć w planie promocji firmy – a w tym przypadku stowarzyszenia.

Pozycjonowanie – dlaczego warto zajmować pierwsze miejsca w wyszukiwaniach?

To darmowy sposób, aby zdobyć wysokie wyniki wyszukiwania. Aby zastosować tę metodę promocji, należy mieć własną stronę internetową.

Co zrobić, aby skutecznie wypozycjonować witrynę? Powinno się:

  • wybrać słowa kluczowe związane z organizacją, stowarzyszeniem,

  • zamieszczać wartościowe treści, które odpowiadają na pytania użytkowników,

  • dostosować meta dane,

  • przygotować mapę strony,

  • zadbać o responsywność (możliwość korzystania ze strony na każdym typie urządzeń),

  • zainstalować certyfikat SSL w celu bezpieczeństwa,

  • sprawdzić, czy strona ładuje się szybko i bezproblemowo,

  • zbudować link building z zewnętrznych, wartościowych treści na innych portalach.

Warto zastosować różnorodne formy marketingu internetowego, ponieważ niesie to za sobą bardzo wiele korzyści. Można dzielić się aktualnymi działaniami, planami na przyszłość, misją oraz powiadamiać na przykład o akcjach charytatywnych. Dzięki tym działaniom zwiększy się świadomość odbiorców odnośnie organizacji i jej działalności.