Strona główna
Co daje e-sklep dla firmy produkującej odzież i obuwie?

04.05.2023

Co daje e-sklep dla firmy produkującej odzież i obuwie?

Co daje e-sklep dla firmy produkującej odzież i obuwie?

Sklep internetowy to bardzo ważny element promocji dla każdego przedsiębiorcy, który coś sprzedaje. W branży odzieżowo-obuwniczej również ma to duże znaczenie, ponieważ niektórzy klienci lubią zastanowić się nad decyzją zakupową, czasem nawet odkładając zakup rzeczy, którą zauważą w sklepie stacjonarnym, aby kupić ją później online. Wielu z nich preferuje zakupy w sieci z powodu wygody, jaką to daje. Dlaczego jeszcze warto zainwestować w e-commerce?

Jakie zalety ma sklep internetowy dla branży odzieżowej?

E-handel to rozwiązanie, które sprawdzi się w wielu przypadkach różnych biznesów i w różnych planach promocji firmy. Jego zalety to między innymi:

  • niskie koszty operacyjne (rezygnujesz z drogich stacjonarnych lokalizacji i ułatwiasz promocję biznesu, bo jest ona bardziej efektywna online),

  • dostęp dla klientów do produktów 24/7,

  • większe grono odbiorców marki, a w konsekwencji klientów (brak zależności od lokalizacji fizycznej),

  • lepsze relacje z klientami, które można budować między innymi przez czat na żywo czy formularze,

  • możliwość działania wielokanałowego w obu formach: stacjonarnej i internetowej.

O czym branża odzieżowa musi pamiętać, promując się w Internecie?

Projektanci mody sprzedający swoje ubrania czy też obuwie, oprócz założenia dobrze działającego e-sklepu, muszą pamiętać o:

  • inspirowaniu klientów,

  • przybliżeniu marki i jej historii,

  • ciągłym aktualizowaniu informacji o produktach,

  • wysokiej jakości produktach,

  • etyce produkcji,

  • pokazywaniu przykładowych stylizacji,

  • sprawnym systemie wysyłkowym,

  • dokładnych opisach każdego produktu,

  • ciekawym i pomysłowym pakowaniu zamówień.

Social Media w modzie

Social Media, jako miejsce, gdzie przedstawia się głównie treści wizualne, dają możliwość realizacji wyżej wymienionych założeń. Obecność marki na Instagramie, Facebooku, TikToku, Pintereście czy Twitterze sprawia, że znacznie zwiększa się możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców i szybką komunikację z nimi oraz poznanie ich potrzeb. Treści publikowane tam są bezpłatne, ale możesz również skorzystać z efektywnego systemu reklamowego, który pozwala na dotarcie nawet do najbardziej precyzyjnie wyznaczonych grup potencjalnych klientów.

Warto zamieszczać tam przykładowe stylizacje z użyciem produktów marki, by budować również jej świadomość wśród odbiorców i promować firmę w Internecie.

Pozycjonowanie – dlaczego to takie ważne?

Działania SEO to bardzo skuteczna i darmowa promocja firmy, która może sprawić, że Twój sklep odzieżowy w Internecie będzie wyświetlał się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Tego typu marketing zakłada:

  • dobór słów kluczowych zgodnie z obowiązującymi trendami,

  • wartościowe, wyczerpujące i odpowiadające na pytania odbiorców treści,

  • przyciągające oko filmy, grafiki, zdjęcia,

  • poprawnie przygotowane meta dane,

  • responsywność strony (klient może przeglądać ubrania, obuwie i dodatki zarówno na smartfonie, jak i komputerze),

  • łatwość poruszania się po e-sklepie,

  • bezpieczeństwo zakupów na stronie (certyfikat SSL),

  • szybkość ładowania witryny sklepowej,

  • linkowanie zewnętrzne (na przykład do portali modowych, forów odzieżowych i tym podobnych).

Jeśli chcesz uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki, możesz skorzystać z systemu reklamowego Google Ads, który polega na pozyskaniu pierwszych miejsc w wyszukiwaniach, wyświetlaniu poszczególnych produktów, banerach w różnych miejscach w sieci.

Warto też zastosować e-mail marketing, który powoli na wysyłanie klientom promocji czy rabatów oraz domykanie zakupów poprzez przypomnienie o pozostawieniu produktu w koszyku.

W branży modowej ważne jest, aby odbiorca zobaczył ofertę widoczną w e-commerce tak, jak widzi ją projektant. To bardzo ważne, gdyż ta branża opiera się na wizualnym sposobie komunikacji. Dlatego też warto stosować zróżnicowane rodzaje promocji firmy.